Wpisy archiwalne w miesiącu
Luty, 2011
Dystans całkowity: | 356.89 km (w terenie 5.20 km; 1.46%) |
Czas w ruchu: | 18:09 |
Średnia prędkość: | 18.53 km/h |
Maksymalna prędkość: | 42.70 km/h |
Liczba aktywności: | 21 |
Średnio na aktywność: | 16.99 km i 0h 54m |
Więcej statystyk |
Praca
Poniedziałek, 28 lutego 2011 Kategoria do 50 km, Praca
Km: | 27.98 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:44 | km/h: | 16.14 |
Pr. maks.: | 24.80 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Na budowę i na spotkanie z architektem.
Znowu małe zakupy w sklepie rowerowym.
Znowu małe zakupy w sklepie rowerowym.
Praca
Piątek, 25 lutego 2011 Kategoria do 50 km, Praca
Km: | 26.97 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:40 | km/h: | 16.18 |
Pr. maks.: | 25.10 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Na budowę i do biura na spotkanie z architektem.
Praca
Czwartek, 24 lutego 2011 Kategoria Praca, do 50 km
Km: | 8.34 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:29 | km/h: | 17.26 |
Pr. maks.: | 21.30 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Praca
Środa, 23 lutego 2011 Kategoria do 50 km, Praca
Km: | 20.52 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Praca
Wtorek, 22 lutego 2011 Kategoria do 50 km, Praca
Km: | 8.22 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:29 | km/h: | 17.01 |
Pr. maks.: | 23.20 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Praca
Poniedziałek, 21 lutego 2011 Kategoria do 50 km, Praca
Km: | 8.34 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:33 | km/h: | 15.16 |
Pr. maks.: | 22.10 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Demontaż dźwigu
Niedziela, 20 lutego 2011
Km: | 0.00 | Km teren: | 0.00 | Czas: | km/h: | ||
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Ostatnio miałem na budowie demontaż dźwigu. O 7 rano jak przyszedłem do pracy na budowie stał już żuraw samojezdny. Maszyna waży 60 ton, a zasięg wysięgnika wynosi 70 m.
Dźwig ten kosztował 6 lat temu milion euro. Opona do niego kosztuje 1000 zł, żarówka 1000 zł a jedna lampka 2800 zł.
Potem zaczęło się podnoszenie wysięgnika:
Na końcu wysięgnik wyglądał tak:
Najpierw były rozkładane płyty balastowe. Każda taka płyta waży 2500 kg.
Potem były demontowane kolejne części:
Na końcu zostały płyty fundamentowe, każda o wadze 14,8 t i wymiarach 3x3 m i grubości 80 cm. Jedna płyta została podniesiona wieczorem o 19. Pozostałe płyty były przenoszone rano.
W międzyczasie wszytko było ładowane na ciężarówki i przewożone na kolejną budowę.:
A tak wyglądał dźwig w miarę rozkładania:
Na koniec poszczególne części dźwigu.
Nie udało mi się wszystkiego zobaczyć. Niestety cały tydzień sam zarządzałem budową i miałem też inne obowiązki. Ale myślę, że było to dobre doświadczenie.
Teraz czas na taką zabawkę:
Jego parametry techniczne:
- udżwig 1200ton (na wys 2,5metra)
- max długośc ramienia 145m
- podwozie 18 kołowe x 8 napędzanych kół x 18 skrętnych
- prędkość max 75km/h
- masa całkowita 108ton
- masa dodawanego balastu 202 ton
- silnik główny Liebherr, 8-Zylinder-Turbo-Diesel, 500 kW
- silnik dla dźwigu Kranmotor Liebherr, 6-Zylinder-Turbo-Diesel, 270 kW
Jest to obecnie dźwig samojezdny na podwoziu z ramieniem teleskopowym o największym udźwigu na świecie. Większe to albo na gąsienicach i z ramieniem kratownicowym, muszą być transportowane w kawałkach.
Dźwig ten kosztował 6 lat temu milion euro. Opona do niego kosztuje 1000 zł, żarówka 1000 zł a jedna lampka 2800 zł.
Dźwig samojezdny© biker81
Kabina żurawia - widok z góry© biker81
Potem zaczęło się podnoszenie wysięgnika:
Podnoszenie wysięgnika© biker81
Podnoszenie wysięgnika© biker81
Na końcu wysięgnik wyglądał tak:
Wysięgnik w całej okazałości© biker81
Najpierw były rozkładane płyty balastowe. Każda taka płyta waży 2500 kg.
Demontaż płyt balastowych© biker81
Demontaz płyt balastowych© biker81
Demonta płyt balastowych© biker81
Demontaż płyty balastowej© biker81
Potem były demontowane kolejne części:
Demontaż wysięgnika© biker81
Demontaż wysięgnika© biker81
Demontaż wysięgnika© biker81
Demontaż kabiny© biker81
Demontaż kabiny© biker81
Demontaż kabiny© biker81
Demontaż kabiny© biker81
Demontaż tzrpienia© biker81
Demontaż trzpienia© biker81
Demontaż krzyża© biker81
Demontaż krzyża© biker81
Na końcu zostały płyty fundamentowe, każda o wadze 14,8 t i wymiarach 3x3 m i grubości 80 cm. Jedna płyta została podniesiona wieczorem o 19. Pozostałe płyty były przenoszone rano.
Mocowanie płyty fundamentowej© biker81
Przenoszenie płyt fundamentowych© biker81
W międzyczasie wszytko było ładowane na ciężarówki i przewożone na kolejną budowę.:
Ciężarówki czekające na załadunek© biker81
Załadunek na ciężarówki© biker81
A tak wyglądał dźwig w miarę rozkładania:
Dżwig bez wysięgnika© biker81
Zostaje tylko kabina© biker81
Dźwig bez kabiny© biker81
Został już tylko trzon dźwigu© biker81
Trzon co raz mniejszy© biker81
Został tylko krzyż© biker81
Została tylko płyta fundamentowa© biker81
Na końcu zostaje tylko dziura© biker81
Na koniec poszczególne części dźwigu.
Wysięgnik z pomostem roboczym© biker81
Wysięgnik dźwigu© biker81
Wysięgnik z pomostem roboczym© biker81
Wysięgnik dźwigu© biker81
Kabina dźwigu© biker81
Hak dźwigu© biker81
Nie udało mi się wszystkiego zobaczyć. Niestety cały tydzień sam zarządzałem budową i miałem też inne obowiązki. Ale myślę, że było to dobre doświadczenie.
Teraz czas na taką zabawkę:
Liebherr LTM 11200-9.1 - największy dźwig samojezdny© biker81
Jego parametry techniczne:
- udżwig 1200ton (na wys 2,5metra)
- max długośc ramienia 145m
- podwozie 18 kołowe x 8 napędzanych kół x 18 skrętnych
- prędkość max 75km/h
- masa całkowita 108ton
- masa dodawanego balastu 202 ton
- silnik główny Liebherr, 8-Zylinder-Turbo-Diesel, 500 kW
- silnik dla dźwigu Kranmotor Liebherr, 6-Zylinder-Turbo-Diesel, 270 kW
Jest to obecnie dźwig samojezdny na podwoziu z ramieniem teleskopowym o największym udźwigu na świecie. Większe to albo na gąsienicach i z ramieniem kratownicowym, muszą być transportowane w kawałkach.
Praca
Sobota, 19 lutego 2011 Kategoria do 50 km, Praca
Km: | 27.52 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:49 | km/h: | 15.15 |
Pr. maks.: | 25.50 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Znowu biało, ślisko nie jest ale wolałem uważać.
Praca
Piątek, 18 lutego 2011 Kategoria Praca, do 50 km
Km: | 8.58 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 00:38 | km/h: | 13.55 |
Pr. maks.: | 22.20 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |
Praca
Czwartek, 17 lutego 2011 Kategoria do 50 km, Praca
Km: | 27.22 | Km teren: | 0.00 | Czas: | 01:34 | km/h: | 17.37 |
Pr. maks.: | 0.00 | Temperatura: | °C | HRmax: | HRavg | ||
: | kcal | Podjazdy: | m | Sprzęt: Trek 7100 FX | Aktywność: Jazda na rowerze |