Czerwiec, 2011

Środa, 29 czerwca 2011 Kategoria Praca, do 50 km
    : kcal Podjazdy: m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze
    Po pracy zobaczyć co się dzieje na budowach na Złotnikach.

Wtorek, 28 czerwca 2011 Kategoria do 50 km, Praca

Poniedziałek, 27 czerwca 2011 Kategoria do 50 km, Praca
    : kcal Podjazdy: m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze
    Po tygodniu urlopu czas wrócić do rzeczywistości. Po 9 dniach wyprawy wczoraj wieczorem szczęśliwie dojechałem do domu. Przejechałem 830 km w 9 dni. 2 dni ze względu na brzydką pogodę prawie w ogóle nie jeżdziłem. Nogi trochę bolą więc przez parę dni spokojnie pojeżdzę.
    Mam nadzieję, że opis i zdjęcia z wyjazdu wrzucę na stronę jak najszybciej. Na razie mam dużo pracy i muszę to wszystko jakoś ogarnać.
    Niestety musze kupić nową ramę. W tej zrobiłe się małą dziurka. Tylna opona jest troche za szeroka jak na tą ramę i obcierając wytarła małą dziurkę. Mam już upatrzoną nową ale o tym wktórce.

Południowa Polska 2011 - dzień 9

Niedziela, 26 czerwca 2011 Kategoria > 100 km, Południowa Polska 2011, Wyprawy, Jubileusze
    : kcal Podjazdy: 300m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

Ostatni dzień wyjazdu. Czas wracać do domu, na podsumowania będzie jeszcze czas. Wstajemy wcześnie. Dziewczyny nas budzą o 7:30. Pobudka miała być o 7, ale jak zwykle zaspaliśmy. Szybkie pakowanie i jedziemy pod najbliższy sklep na zakupy. Rozbijamy się na rynku pod parasolem i jemy szybkie śniadanie.
    Szybki przejazd DK 8 do Ząbkowic Śląskich. Pierwszy raz jadę tą drogą. Mały ruch na drogach więc można rozwinąć dużą prędkość na zjazdach. Podczas zjazdu osiągam maksymalną prędkość tego dnia i całej wyprawy 56,9 km/h. Po dotarciu do Ząbkowic szukamy kościoła i idziemy na mszę. Podczas mszy parę razy mam wrażenie jakby padał. Okazało się, że to dźwięk przejeżdżających samochodów po kostce brukowej.
    Ratusz w Kłodzku © biker81

Kamienica w Kłodzku © biker81

Most gotycki w Kłodzku © biker81

Krzywa Wieża w Ząbkowicach © biker81

Ząbkowicki ratusz z XIX wieku © biker81

Po mszy ruszamy bocznymi drogami do Strzelina. Tam zaplanowaliśmy kolejny postój. Mamy dosyć szybkie tempo. Drogi nawet nie odczuwamy specjalnie. W Strzelinie okazuje się, ze mamy średnią prędkość powyżej 20 km/h. Szybko znajdujemy miejsce gdzie można zjeść obiad. Jemy gyrosy a potem jeszcze chwile odpoczynku i ruszamy w drogę do Oławy. Cały czas trzymamy się DW 396. Musimy odstawić Anię na wcześniejszy pociąg do Krakowa. Znowu grupa jedzie w szybkim tempie. Na początku ja prowadziłem ale potem oddałem prowadzenie Pawłowi. Ja niestety za bardzo zwiększam tempo a potem reszta zostaje w tyle. Dlatego wole się schować na końcu grupy.
    Krzyż pokutny w Dankowicach © biker81

Remont wieży w Strzelinie © biker81

Krzyż pokutny w Chociwelu © biker81

W Oławie Ania wsiada do pociągu a reszta grupy podejmuje decyzję, że jedzie rowerami do Brzegu. Po pożegnaniu z resztą grupy jadę DK 94 w kierunku Wrocławia. Kolejne spotkanie pewno za rok na kolejnej wyprawie rowerowej.
    Praca mężczyzn nigdy nie idzie na marne © biker81

Już 4000 km w tym roku.
    Już dawno wróciłem do rzeczywistości. Już w drodze do domu zacząłem planować kolejną wyprawę. Cały czas mam w głowie jedno motto: „Do mety przybywa się tylko po to by wyruszyć znowu dalej”. I znowu w pokoju są wszędzie porozrzucane mapy i przewodniki. Gdzie teraz mnie los skieruje, jakie będę mieć przygody, jakie przeszkody? Ale to już będzie całkiem inna opowieść. Jak w tej piosence, wędrówką jedną życie jest człowieka.
    I znowu się dowiedziałem czegoś nowego o sobie, pokonałem swoje słabości, wróciłem do domu bogatszy o nowe doświadczenia, wspomnienia. I dalej życie toczy się koło roweru. A ja wciąż marzę o nowych miejscach, nowych wrażeniach. W końcu jeszcze tyle przeze mną do zobaczenia na tym świecie.

Południowa Polska 2011 - dzień 8

Sobota, 25 czerwca 2011 Kategoria > 50 km, Południowa Polska 2011, Wyprawy
    : kcal Podjazdy: 620m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

Na dziś nie zapowiadali zbyt optymistycznej pogody. Rano okazuje się, ze nie mam powietrza w tylnym kole. Nie chciało mi się zmieniać dętki więc dopompowałem tylko powietrze i tak pojechałem. Powietrze do tej pory w ogóle nie schodzi. Dziś część trasy jedziemy na lekko. Wrzucamy rzeczy do Grześka auta i pojedziemy na lekko aż do Paczkowa.
    Najpierw jedziemy zwiedzić Nyski kościół św. Jakuba i św. Agnieszki. Przez Nysę i Otmuchów jechaliśmy do Kolonii więc jest okazja na przypomnienie sobie znajomych miejsc i na powspominanie starych dobrych czasów. Przez Nysę przebiega szlak św. Jakuba, więc jest okazja do bliższego zapoznania się z jego przebiegiem. Przy okazji wspominamy naszą koleżankę, która właśnie idzie pieszo z Kętrzyna do Santiago.
    Rynek w Nysie © biker81

Nyska droga św jakuba © biker81

Nyski kościół św. Jakuba i św. Agnieszki © biker81

Dzwonnica przy kościele św. Jakuba i św. Agnieszki © biker81

Droga św. Jakuba - do Santiago tylko 3473 km © biker81

Wnętrze kościoła © biker81

Skarbiec św. Jakuba © biker81

Droga św. Jakuba © biker81

Po wyjeździe z Nysy widzimy, ze w nasza stronę idą deszczowe chmury. Akurat mijamy na DK 44 hotel z restauracją. Nie zastanawiając się długo postawiamy przeczekać tam deszcz i wypić przy okazji dobrą kawę. W międzyczasie Grzesiek pisze do Asi SMS-a, ze przez Paczków przechodzi właśnie ulewa. Po przejściu deszczu ruszamy w stronę Otmuchowa. Tam spotykamy się z Grzesiem, który już na rowerze wyjechał nam na spotkanie. Po zwiedzeniu miasta ruszamy dalej w stronę Paczkowa.
    Kościół pw. św. Mikołaja i Franciszka Ksawerego w Otmuchowie © biker81

Widok na Otmuchów © biker81

Wystawa poświęcona pontyfikatowi Jana Pawła II © biker81

W Paczkowie żegnamy się a Grzesiem, Asią i Robertem. Potem jeździmy jeszcze trochę po mieście.
    Kościół pw. św. Jana Ewangelisty w Paczkowie © biker81

Krzyż Jezusa przed kościołem © biker81

Wejście do kościoła © biker81

Mury obronne w Paczkowie © biker81

Fragment średniowiecznych murów miejskich © biker81

Wieża w Paczkowie © biker81

Reszta grupy rusza w dalszą drogę w stronę Złotego Stoku. Tym razem jedziemy bocznymi drogami przez Kamienicę. Po raz drugi na tym wyjeździe wjeżdżamy do Czech i tradycyjnie zaczyna padać. Na szczęście chowamy się szybko a schodach do starego domu i czekamy na koniec deszczu. Na szczęście szybko przestaje padać i ruszamy dalej. W Złotym Stoku zatrzymujemy się na obiad. Teraz czeka nas pojazd pod przełęcz Kłodzką. Nie ma dużych problemów, żeby wjechać na tą przełęcz. Wszyscy szybko meldujemy się na szczycie.
    Krzyż pokutny w Kamienicy © biker81

Widok na Sudety © biker81

Podjazd na przełęcz Kłodzką © biker81

Z przełęczy odbijamy a lewo i ładną drogą asfaltową przez Jaszkową Górną i Dolną zjeżdżamy do Kłodzka. Po drodze zatrzymujemy się na małą sesję fotograficzną z górami w tle. Trasa jest tak ładna, że co chwile zatrzymuję się, żeby pstryknąć jakąś fotkę. Ta trasa warta była tego podjazdu na przełęcz. Po drodze robimy jeszcze mały postój w sklepie i ruszamy w drogę do Kłodzka. Był to dla mnie jeden z najfajniejszych fragmentów drogi na tej wyprawie. Jeśli dodam, ze prawie żadnego ruchu na tej drodze to już nic więcej nie trzeba. Jak pojawił się samochód na horyzoncie to musiałem zejść z roweru żeby mógł przejechać. Na szczęście teren jest tak ukształtowany, że samochód widać z daleka i nie ma zaskoczenia, że za zakrętem wyłania się auto a jedynym ratunkiem jest ucieczka na trawę.

Na szczycie Sudetów © biker81

Ekipa prawie w komplecie © biker81

Widok na Sudety © biker81

W Kłodzku szybko meldujemy się w schronisku. Biorę szybki prysznic i idę odwiedzić mojego kolegę Krzyśka i jego narzeczoną Asię. Po wypiciu piwa i pogadaniu odprowadzam ich kawałek na imprezę do znajomych a sam idę na twierdzę na koncert. Fajnie się złożyło, bo był koncert zespołu Sztywny Pal Azji. Tam spotykam resztę ekipy i zostajemy do 22 oglądając koncert. Były też inne atrakcje jak chodzenie po rozgrzanych węglach i zabawa z ogniem. Mariusz zdecydował się pochodzić po węglach. Mówił, że nic nie czuł a dowiedział się, że jak sobie przypomni na 2-3 tygodnie o tym to mu się zrobi ciepło w nocach. Fajny sposób, żeby się rozgrzać jak będzie zimno w przyszłości.
    Twierdza Kłodzka © biker81

Koncert zespołu "Sztywny pal Azji" © biker81

Chodzenie po rozgrzanych kamieniach © biker81

Zabawa z ogniem © biker81

Do schroniska wracamy po 22. Dobrze, że nas wpuścili bo oficjalnie można wracać tylko do godziny 20.
    Po

Południowa Polska 2011 - dzień 7

Piątek, 24 czerwca 2011 Kategoria > 50 km, Południowa Polska 2011, Wyprawy, Jubileusze
    : kcal Podjazdy: 550m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

Najbardziej czeski dzień na tej wyprawie. Nie mogłem się go doczekać ale znając moje szczęście do jeżdżenia po Jesenikach mogłem spodziewać się deszczu i burzy. Kiedyś już mnie zmoczyło i pogroziło burzą jak jechałem na Pradziada. Wtedy się wycofałem zaraz za Zlatymi Horami i wróciłem do Głuchołaz. Miałem jednak cichą nadzieję, że teraz pogoda będzie nieco łaskawsza. Jak się okazało pogoda znowu zaskoczyła w najmniej nieodpowiednim momencie.
    Po śniadaniu okazało się, ż Mariusz wczoraj złapał kapcia i dopiero dziś rano go zauważył. Czyli zanim ruszyliśmy był przymusowy postój. Po naprawie roweru ruszyliśmy do Krnova. Miasteczko zaskoczyło nas ładnie odnowionymi kamienicami i chodnikami. Szkoda, że u nas małe miejscowości nie są tak odnowione. Na pewno byśmy na tym więcej zyskali niż stracili. Po krótkiej wizycie na starówce i wypiciu kawy ruszyliśmy w dalszą drogę.
    I tu kolejne zaskoczenie w postaci mnogości ścieżek rowerowych i ich oznakowaniu. Ten kraj jest cały pokryty ścieżkami rowerowymi a na każdym zakręcie są pokazane kierunki w którym można jechać. Niestety ze ścieżki rowerowej szybko zjeżdżamy i jedziemy główną drogą w stronę Mesto Albrechcie.
    Starówka w Krnovie © biker81

Tu robimy przerwę na piwo i dalej ruszamy w drogę. Po raz kolejny miesto nas zaskakuje swoim ładnym wyglądem.
    Kościół w Mesto Albrechcice © biker81

Kamienica w Mesto Albrechcice © biker81

Odpoczynek w Mesto Albrechcice © biker81

Przydrożna figurka © biker81

Im bliżej Zlanych Horów tym pogoda robi się coraz gorsza. Po drodze zaczyna padać i zatrzymujemy się w wiacie autobusowej. Szybko przestaje padać i możemy ruszać w dalszą drogę. Mieliśmy nadzieję, że już dziś nie będzie padać ale najgorsze było dopiero przed nami.
    Podjazd pod górę przed Zlanymi Horami zaczynamy jeszcze w ładnej słonecznej pogodzie. Każdy zaczyna jechać w swoim tempie. Ja ruszam z dziewczynami do przodu. Chłopaki zostają w tyle. Po drodze jeszcze robię parę fotem i ruszam dalej. Powoli doganiam Asię a zaraz za mną pojawia się Paweł. We trójkę dojeżdżamy na górę. Wtedy zaczyna padać. Czekamy na resztę i zaczynamy zjazd.
    Widok na Jeseniki © biker81

Końcówka podjazdu- zaczyna padać © biker81

Końcówka podjazdu - zaczyna padać © biker81

Podjazd zdobyty, czas na chwilę odpoczynku © biker81

Niestety po raz kolejny zostaję na zjeździe w tyle, a po czasie hamulce odmawiają posłuszeństwa. Przy takim deszczu już nie są już tak skuteczne jak wcześniej. Na dole wszyscy na mnie czekają z niepokojem. Nawet Paweł po mnie kawałek się cofa ale informuję go, że dam sobie radę. Pociesza mnie tylko, że to już końcówka zjazdu. Jakoś dojeżdżam do Zlanych Horów i od razu naciągam linki hamulcowe. W mieście już nie pada. Po obiedzie zaczyna się suszenie rzeczy pod wiatą. Ja idę na małe zakupy, wydać resztę koron i na większe zakupy do sklepy rowerowego. Po raz kolejny okazuje się, że wszelki sprzęt na rower i w góry kupować w Czechach niż w Polsce. Niestety te zakupy spowodowały, że wyczyściłem sobie konto bankowe, a do drugiej karty nie pamiętałem PIN-u. Na szczęście poratowała mnie mama, przelewając mi kasę na konto. Inaczej nie wiem za co bym wrócił do domu. Niestety wcześniejsze jeżdżenie komunikacją zamiast rowerem dosyć mocno uszczupliło moje konto. Po pewnym czasie zaczyna padać, błyskać i grzmieć. Burza była gdzieś koło nas bo błyskało i grzmiało od razu. Dobrze, że zjechaliśmy w porę do miasta bo mogło być nie za wesoło. Wszyscy zmarzliśmy niesamowicie. Czekaliśmy z niecierpliwością na koniec deszczu, żeby się znowu rozgrzać na rowerze.
    Suszenie rzeczy z Zlatych Horach © biker81

Po chwili zaczęło padać © biker81

Po chwili znowu zmokliśmy i zmarzliśmy © biker81

Na szczęście Polska przywitała nas słoneczną pogodą. Robimy pamiątkowe zdjęcia i ruszamy na rynek w Głuchołazach. Tam czeka na nas reszta ekipy.
    Polska przywitała nas słonecznie © biker81

Tęcza na tle Gór Opawskich © biker81

Kopa Biskupia © biker81

Cała ekipa już w Polsce © biker81

Dołączają do nas Robert z Agnieszką. Teraz już w 8 osób zjeżdżamy do Nysy. Trasę pokonujemy szybko. Jednak jazda w takiej grupie ma duży wpływ na tempo jazdy.
    Po zameldowaniu się w schronisku w Nysie idziemy na zakupy. W drodze powrotnej zamawiamy pizze do schroniska. Wieczorem koło 20 zaczyna się burza i pada. Tym razem przeszła gdzieś obok i nie zrobiła na nas dużego wrażenia, chociaż zapowiadało się groźnie. Wieczorem wszyscy zajadamy się pizzą popijając dobrym piwem.
    Już przejechane 23000 km na rowerze.

Południowa Polska 2011 - dzień 6

Czwartek, 23 czerwca 2011 Kategoria > 100 km, > 50 km, Południowa Polska 2011, Wyprawy
    : kcal Podjazdy: 510m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

Parę minut po północy budzi mnie burza, która kończy się dopiero koło 2 w nocy. Cały czas mam nadzieję, że rano nie będzie padać. Wstaję o 4:45. Szybko się pakuję i o 5 godzinie jestem już na rowerze. Wczoraj zostawiłem rower na dworze i trochę zmókł. Zwłaszcza siodełko jest mocno mokre. Na stację do Radzionkowa dojeżdżam po 30 minut jazdy. Czekam parę minut na pociąg a jego jak nie było tak nie ma. Dopiero głos przez megafon uspakaja mnie i upewnia, że tędy jeszcze cos jeździ. Zajeżdża pociąg osobowy. Szybko zajmuję miejsce w ostatnim wagonie i idę kupić bilet. Dobrze, że za rower płace tylko 1 zł. Już i tak dużo wydałem pieniędzy na jazdę PKS i PKP na tej wyprawie. W wagonie jedzie jeszcze jeden rowerzysta. Ma tak brudną ramę, że nawet nie wiem jaka to marka ramy. Gadamy chwilę na temat rowerów i planów na ten rok. Okazuje się, ze jedzie z kolegą pojeździć po Gorcach. Ja wysiadam na stacji Chorzów Batory. Tam wsiadam w pociąg do Gliwic.
    W Gliwicach wysiadam o 7:30. Zdecydowałem się na pociąg ponieważ już miałem dosyć jeżdżenia po Śląsku na rowerze i chciałem stad jak najszybciej wyjechać. Zwiedzam szybko miasto i udaję się na spotkanie do kościoła na ul. Kozielskiej. Jest tam ładny drewniany kościół będący na Śląskim Szlaku Architektury Drewnianej. W międzyczasie dzwoni Grzesiek z informacją, że jeszcze nie wyjechali a Katowic i nie wiedzą o której będą w Gliwicach. Ja mam za zadanie znaleźć kościół z mszą św. koło godz. 10. Jadę po resztę ekipy na dworzec i teraz w 6 osób będziemy jechać przez najbliższe dni. Teraz ekipa jest w następującym składzie: ja, Grzesiek, Asia, Ania, Paweł i Mariusz. Szybko dojeżdżamy do kościoła, a po mszy udajemy się w dalszą trasę.
    Gliwice – Ratusz na rynku © biker81

Gliwice – Kościół Wszystkich Świętych © biker81

Pomnik Adama Mickiewicza © biker81

Drewniany Kościół Wniebowzięcia NMP w Gliwicach © biker81

Budynek z muru pruskiego w Gliwicach © biker81

Za Gliwicami droga już staję się bardziej spokojna. Można odetchnąć trochę od tego wielkomiejskiego ruchu.
    Najfajniejszy fragment to trasa przez Park Krajobrazy Cysterskie Kompozycje. Jest tam wiele wytyczonych ścieżek rowerowych, a jazdę umilają piękne widoki na rozległe połacie lasów.
    Odra za Raciborzem © biker81

Park Krajobrazowy Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkich © biker81

Park Krajobrazowy Cysterskie Kompozycje Krajobrazowe Rud Wielkic © biker81

Były i przeszkody na drodze © biker81

Ekipa na rowerach © biker81

Niestety dalsza część drogi nie była zbyt atrakcja. Ciągłe interwały nie pozwalają wejść we właściwy rytm jazdy. Na horyzoncie powoli pojawiają się Sudety. To zapowiada atrakcje następnych dni. Taki widok motywuje mnie do dalszej jazdy. Po drodze GPS zaprowadził nas w teren. Droga dłużyła się niemiłosiernie. Na szczęście widoki wynagrodziły nam tą trasę. Po wyjeźdźcie na asfalt okazało się, że Asia wjechała w kolec od róży. Potrzebna była wymiana dętki i przymusowa przerwa. Do schroniska w Pietrowicach dojeżdżamy przed 20. Jeszcze małe zakupy w sklepie, krótka ale jak zwykle miła rozmowa z miejscowymi i można się szykować do ogniska.
    Ponieważ ja kichnąłem dziś jako pierwszy na rowerze wiec musze postawić coś dobrego na stole. Wiadomo co musiałem kupić. Do tego jeszcze jedno piwo i można iść spać.
    Powoli pojawiają się Sudety © biker81

Była i droga przez teren © biker81

Widok na pola © biker81

Łatanie dziury © biker81

Odpoczynek na trasie © biker81

Południowa Polska 2011 - dzień 5

Środa, 22 czerwca 2011 Kategoria > 100 km, > 50 km, Południowa Polska 2011, Wyprawy
    : kcal Podjazdy: 340m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

Zdecydowanie najgorszy dzień wyprawy jeżeli chodzi o samą trasę. Pogoda znowu dopisała. W sumie to nie ma co opisywać. Po minięciu Jeziora Międzybrodzkiego skończyły się ładne widoki i zaczął się Śląsk.
    Karczma w Jeleśni © biker81

Widok na Jezioro Żywieckie © biker81

Widok z zapory na Górę Żar © biker81

Dzwonnica w Czernichowie © biker81

Zapora na Jeziorze Międzybrodzkim © biker81

Widok na Jezioro Międzybrodzkie © biker81

Zamek w Oświęcimiu © biker81

Góry zostają daleko w tyle © biker81

W Oświęcimiu krótki odpoczynek na rynku, gdzie w ogródkach siedziała masa młodzieży, która świętowała zakończenie roku szkolnego.
    Jeszcze przed Mysłowicami pojeździłem trochę po leśnych drogach ale już sam Śląsk to ciągła jazda po mieście i po głównych drogach. Następnym razie będzie trzeba pojeździć z przewodnikiem, żeby ominąć te główne drogi. Już w Oświęcimiu zastanawiałem się czy nie pojechać pociągiem do Katowic a potem do Radzionkowa. Jednak zdecydowałem się na dalszą jazdę i nie żałowałem mimo iż było ciężko. Na Śląsku nie ma znaczenia jak jest zaznaczona droga na mapie i tak w pewnym momencie zmieni się w drogę kilkupasmową bez pobocza i co gorsza bez ścieżki rowerowej. W pewnym momencie udało mi się zjechać z głównej drogi i boczną drogą dojechałem do centrum Katowic. Tam zastanawiam czy nie zsiąść w pociąg do Bytomia ale nie chce mi się czekać godziny na pociąg. Znajduję fajną drogę do Bytomia przez Chorzów. Nawet nie pobłądziłem i spokojnie dojechałem do Bytomia. Na dworcu sprawdzam poranne pociągi do Gliwic ale nic ciekawego nie znajduję. Okazuje się, że rano są 2 pociągi z Tarnowskich ale jeszcze muszę sprawdzić czy zatrzymują się w Radzionkowie.
    Droga przez las © biker81

Standardowy widok na Śląsku © biker81

O 19:30 dojeżdżam do Domu Pielgrzyma w Piekarach Śląskich. Już 2 raz nawiedzam to miejsce i znowu nie udało się pospacerować po Kalwarii. Niestety prognoza pogody nie jest najlepsza i z zachodu idą burze. Teraz najważniejsze to wyspać się i dojechać rano jakoś do Gliwic. Jeszcze wieczorem konsultuje z mamą poranne pociągi do Gliwic i podejmuję decyzję, ze jadę do Radzionkowa na pociąg. Wieczorem koło 22 zaczyna padać a ja w ogóle nie mogę zasnąć. Cały czas się denerwuję tym jutrzejszym porankiem.
    Bazylika Najświętszej Marii Panny i św. Bartłomieja w Piekarach Śląskich © biker81

Figura św. Piotra © biker81

Figura św. Pawła © biker81

Sanktuarium Matki Sprawiedliwości i Miłości Społecznej - drzwi wyjściowe © biker81

Południowa Polska 2011 - dzień 4

Wtorek, 21 czerwca 2011 Kategoria > 100 km, > 50 km, Południowa Polska 2011, Wyprawy
    : kcal Podjazdy: 900m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

W końcu dzień przywitał nie słonecznie. Pełen nadziej ruszam w drogę. Omijam planowane wcześniej Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską i jadę prosto do Torbielowa. Do Makowa zjeżdżam tą samą trasą co wczoraj. W Makowie zwiedzam miasto i ruszam dalej.

Zamek Komorowskich w Suchej Beskidzkiej © biker81

Figurka Matki Boskiej Fatimskiej © biker81

Kościół św. Andrzeja Apostoła w Gilowicach © biker81

Pomnik upamietniający pomordowany w I Wojnie Światowej © biker81

Niestety droga jest dosyć mocno ruchliwa. Po drodze zjeżdżam na boczne drogi i kieruję się do Rychwału. Po drodze podjeżdżam dosyć stromym podjazdem na Sanktuarium na Jasnej Górce.
    W Rychwałdzkie zwiedzam Sanktuarium i zjadam obiad w dworku w Rychwałdzkie. Potem zostaje już tylko zjazd do Żywca.
    Sanktuarium Matki Bożej Rychwałdzkiej w Rychwałdzie © biker81

Dwór w Rychwałdzie © biker81

Widok na Sanktuarium Matki Bożej Rychwałdzkiej w Rychwałdzie © biker81

Widok na Beskidy © biker81

Pokręciłem się trochę po Żywcu ale nie miałem jakoś ochoty na zwiedzanie miasta. Już zaczynam myśleć o podjeździe do Torbielowa.
    Żywiec © biker81

Z Żywca zaczyna się 23-kilometrowy podjazd na przejście graniczne ze Słowacją. Nachylenie terenu jest tak łagodne, ze do schroniska zajeżdżam dosyć mając cały czas na zegarze 18-22 km/h. Starałem się wycisnąć z siebie jak najwięcej nie zakwaszając mięśni i zobaczyć jak pracuje na takim podjeździe. Tak się w Korbelowie rozpędziłem, że prawie ominąłem schronisko. Wiedziałem, że schronisko jest zaraz za sklepem ale nie wiedziałem którym. Po przyjeździe do schroniska zaczyna padać. Niestety muszę czekać 30 minut na otwarcie schroniska. Dobrze, ze znajduję miejsce pod zadaszeniem i mogę spokojnie czekać na otwarcie schroniska.
    Wieczorem po mszy świętej zaliczam jeszcze przełęcz Glinne (809 m n.p.m.) i jest to zarazem najwyższy punkt tej wyprawy. Podjazd jest już bardziej stromy i nie mam takiej średniej prędkości jak podczas podjazdu do schroniska.
    Przełęcz Glinne zdobyta © biker81

Południowa Polska 2011 - dzień 3

Poniedziałek, 20 czerwca 2011 Kategoria do 50 km, Południowa Polska 2011, Wyprawy
    : kcal Podjazdy: 230m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

Czy znowu Orawy przywitają mnie brzydką pogodą tak jak to było w marcu 2009 r. kiedy Jezioro Orawskie było całe skute lodem a wszędzie wokół jeszcze śnieg.? Takie pytanie zadawałem sobie jak się pakowałem rano. Przez okno widziałem, że nie pada. Jednak po wyjściu ze schroniska okazało się, że pada i to jeszcze mocniej niż wczoraj. Nie zastanawiam się długo i zjeżdżam do miasta na pociąg. Po drodze myślę co robić dalej. Na dworcu spóźniłem się na pociąg 10 minut. Następny pociąg za 3 godziny. Jest czas, żeby trochę ochłonąć, przemyśleć i ułożyć w głowie resztę wyjazdu. Podejmuję decyzję, że pojadę pociągiem do Makowa a stamtąd już do Zawoi jest niedaleko. Za bilet z rowerem płace 20,10 zł. Za bilet tylko dla mnie płacę 14,60 zł, czyli więcej niż wczoraj za bilet do Zakopanego.
    Rower w pociągu © biker81

W czasie jazdy pociągiem rozpogadza się, a Maków wita mnie ładną pogodą. Nawiedzam po raz kolejny Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin w Makowie. Dalej droga od zjazdu z DK 28 to ciągły podjazd do Zawoi i piękne widoki na otaczające góry.
    Główny Karpacki Szlak Rowerowy © biker81

Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin w Makowie Podhalańskim © biker81

Fontanna przy kościele © biker81

Figurka Matki Boskiej © biker81

Kościół św. Klemensa w Zawoi © biker81

Jezus na krzyżu © biker81

Tablica pamiątkowa w Zawoi © biker81

Po zameldowaniu się w schronisku jadę do centrum na pizzę i dobre piwo. Miałem jeszcze w planach zaliczyć przełęcz Krowiarki, ale już sobie odpuściłem. Następnym razem.
    Mam nadzieje, ze to będzie już ostatni dzień z tak fatalną pogodą. Kolejną jazdę pociągiem przewiduję ewentualnie na Śląsku. Utwierdziłem się w przekonaniu, że będzie trzeba wrócić i trasę z Nowego Sącza do Zawoi zrobię jeszcze raz ale już przy ładnej pogodzie.