Południowa Polska 2011 - dzień 3

Poniedziałek, 20 czerwca 2011 Kategoria do 50 km, Południowa Polska 2011, Wyprawy
    : kcal Podjazdy: 230m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

Czy znowu Orawy przywitają mnie brzydką pogodą tak jak to było w marcu 2009 r. kiedy Jezioro Orawskie było całe skute lodem a wszędzie wokół jeszcze śnieg.? Takie pytanie zadawałem sobie jak się pakowałem rano. Przez okno widziałem, że nie pada. Jednak po wyjściu ze schroniska okazało się, że pada i to jeszcze mocniej niż wczoraj. Nie zastanawiam się długo i zjeżdżam do miasta na pociąg. Po drodze myślę co robić dalej. Na dworcu spóźniłem się na pociąg 10 minut. Następny pociąg za 3 godziny. Jest czas, żeby trochę ochłonąć, przemyśleć i ułożyć w głowie resztę wyjazdu. Podejmuję decyzję, że pojadę pociągiem do Makowa a stamtąd już do Zawoi jest niedaleko. Za bilet z rowerem płace 20,10 zł. Za bilet tylko dla mnie płacę 14,60 zł, czyli więcej niż wczoraj za bilet do Zakopanego.
    Rower w pociągu © biker81

W czasie jazdy pociągiem rozpogadza się, a Maków wita mnie ładną pogodą. Nawiedzam po raz kolejny Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin w Makowie. Dalej droga od zjazdu z DK 28 to ciągły podjazd do Zawoi i piękne widoki na otaczające góry.
    Główny Karpacki Szlak Rowerowy © biker81

Sanktuarium Matki Bożej Królowej Rodzin w Makowie Podhalańskim © biker81

Fontanna przy kościele © biker81

Figurka Matki Boskiej © biker81

Kościół św. Klemensa w Zawoi © biker81

Jezus na krzyżu © biker81

Tablica pamiątkowa w Zawoi © biker81

Po zameldowaniu się w schronisku jadę do centrum na pizzę i dobre piwo. Miałem jeszcze w planach zaliczyć przełęcz Krowiarki, ale już sobie odpuściłem. Następnym razem.
    Mam nadzieje, ze to będzie już ostatni dzień z tak fatalną pogodą. Kolejną jazdę pociągiem przewiduję ewentualnie na Śląsku. Utwierdziłem się w przekonaniu, że będzie trzeba wrócić i trasę z Nowego Sącza do Zawoi zrobię jeszcze raz ale już przy ładnej pogodzie.