Pętla odrzańska

Piątek, 1 listopada 2013 Kategoria Jubileusze, Poza miastem, > 50 km
    : kcal Podjazdy: m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze
    Mapa i profil trasy wg przewodnika:

Taka trasa wyszła:

Długo oczekiwana wycieczka. Najpierw pojeździłem po cmentarzach. Byłem na Żernikach i na Grabiszynku. Z cmentarza pojechałem na Osobowice. Stąd wałami dojechałem do Bartoszowic. Tu zaczyna się właściwa trasa.
    Z Bartoszowic jadę wzdłuż Odry. Potem odbijam w lewo i dojeżdżam do Strachocina. Niestety nie da się jechać wzdłuż wałów z powodu ich remontu. Do Kamieńca Wrocławskiego dojeżdżam asfaltem. Jeszcze po drodze chciałem wjechać w teren ale i tu wał był remontowany. Przy kościele odbijam w prawo i przez most na kanale dojeżdżam nad Jezioro Bajkał.

Stąd cofam się do wału i cały czas jadę wzdłuż niego.

Tak dojechałem do stopne wodnego Janowice, która składa się z śluzy i elekrtowni wodnej.

Wracam na asfalt i dojeżdżam przez Czernicę do Ratowic.
    Na stopniu wodnym Ratowice przeprawiam się na drugą stronę Odry.

Najpierw przejeżdżam przez jaz.

a potem przez śluzę.

Terenem dojeżdżam do drogi prowadzącej do wieźy widokowej w Kotowicach.

Tą samą droga będę wracać.

Jest i wieża.

Rower zostawiam na dole i wchodzę na górę. Widoki są ładne. Tylko szkoda, że jest tak pochmurno.

Widok w dół też jest ciekawy.

Ciąg dalszy widoków.

Wieża widziana z dołu.

Wracam ta samą kostką. W Kotowicach kieruję się w stronę stacji kolejowej.

Dalej jadę wzdłuż torów. W pewnym momencie trasa odbija mocno w prawo. Chcę sprawdzić przecinkę wzdłuż torów ale po kilkudziesięciu metrach wracam na główną drogę. 2 razy przecinam tory kolejowe i wyjeżdżam z lasu na asfalt.

Zaczyna robić się coraz ciemniej. Szybko docieram do Bartoszowic. Teraz mam godzinę na dotarcie do Osobowic, zapalenie znicza na grobie wujka i dojechanie na mszę na 18. W kościele jestem na styk.

Mam jeszcze trochę do uzupełnienia ale w tym roku już mam przejechane 6000 km.