Osobowice - wycieczka ze sklepem "Irena"

Niedziela, 30 czerwca 2013 Kategoria Wrocławska architektura, Przegląd inwestycji budowlanych, do 50 km, Po mieście Uczestnicy
    : kcal Podjazdy: m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze

Kolejna wycieczka ze "Sklepem Irena". tym razem poznawaliśmy historię Osobowic i Różanki. O 15 stawiła się kilkuosobowa grupa na Moście Osobowickim. Po raz kolejny Pan Tomasz ciekawie oprowadzał nam po miejscach, które tylko pozornie mia mają swojej historii. Czasem oczyma wyobraźni mogliśmy sobie wyobrazić jak kiedyś wyglądał Wrocław. Po raz kolejny na chwilę mogliśmy odbyć podróż w czasie do nie tak odległych czasów.

Najpierw pojechaliśmy zobaczyć śluzę Różanka.

Kolejny podtój był przy blokach mieszkalnych mieszkalnych na Polance zwane kiedyś Siedlung "Auf der Lichtung".

Kolejny postój na ul. Kamieńskiego 58 gdzie kiedyś znajdowała się Restaurant Friedrichsruh.

Tuż obok znajduje się Park Marii Dąbrowskiej dawniej Friedhof 11000 Jungfrauen (Cmentarz Jedenastu Tysięcy Dziewic)

Ze strony fotopolska.eu:

"Stary cmentarz mieszczący się w tym miejscu ostatecznie zlikwidowano w 1966 r. Powierzchnia 8 ha. Odrestaurowany w 1975 r. Drzewostan brzoza brodawkowata, czeremcha późna, dąb szypułkowy, grab zwyczajny, jawor, jedlica zielona, jesion wyniosły, kasztanowiec, klon."

Kiedyś stała tak taka kaplica:

A we Wrocławiu rządzi Śląsk Wrocław:

Na ul. Młynarskiej zwanej kiedyś "Mühl Strasse" docieramy do głównej bramy dawnego młyna "Różanka". Obok znajduje się ciekawy budynek mieszkalny.

Ulica Obornicka wczoraj i dziś:

Na koniec jeszcze zatrzymaliśmy się przed siedzibą Wojska Polskiego, gdzie Tomek trochę opowiedział o tamtejszych budynkach.

Na Różance docieramy do słupa alarmowego.

Jeszcze pojechałem zobaczyć jak deweloper buduje na osiedlu.

Na koniec jeszcze pojechałem zobaczyć stan wody na rzece.

Na końcu stanowisko strzelnicze przy torach kolejowych.

Tu relacja Michała - tutaj.