Do Henrykowa

Niedziela, 22 maja 2011 Kategoria > 100 km, > 150 km, Poza miastem, > 50 km
    : kcal Podjazdy: 230m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze
    Trasa:
    Wrocław – Turów – Wojkowice – Polakowice – Nowojowice – Borek Strzeliński – Świnobród - Ludów Polski - Strzelin - Strzegów - Biały Kościół - Wadochowice - Brukalice - Henryków - Stary Henryków – Targowica – Janówka – Zarzyca – Czerwieniec - Prusy – Kodnratowice – Karczyn – Podgaj – Głownia – Mańczyce – Tyńczyk – Popowice – Biskupice – Pustków Wilczkowski – Domianowice – Ręków – Stary Zamek – Kwieciszów – Michałowice - Mirosławice - Czerńczyce - Kamionna - Piława - Kilianów - Kąty Wrocławskie – Sadowice – Małkowice – Skałka – Samowtór - Wrocław

Na dziś zapowiadali burze ale mimo wszystko postanowiłem wybrać się na kolejny wypad za miasto. Za cel wybrałem tym razem Opactwo Cystersów w Lubiążu. Już dawno tam nie byłem a trasa mi była dobrze znana. Za każdym razem jak jeździłem na rekolekcje studenckie do Kotliny Kłodzkiej na rowerze to jechałem tą trasą a pierwszy postój był w Henrykowie. Trasę zaplanowałem tak, żeby nie wracać tą samą drogą.
    Z domu wyjechałem o 10. Trasa do Henrykowa przebiegła bez większych problemów. Przed Henrykowem pomyliły mi się wioski i będąc w Wadochowicach myślałem ze to już Henryków. Pojeździłem po wiosce ale coś mi się nie zgadzało i dopiero jak wszedłem ze bramę przed kościołem zobaczyłem na tablicy, ze to nie Henryków. To był chyba wpływ tego upału i musiałem mieć jakąś fatamorganę. Po drodze znalazłem kolejne krzyże pokutne.
    Nigdy nie wiem do której wioski wjeżdzam © biker81

Krzyż pokutny za Polakowicami © biker81

Krzyże pokutne za Borkiem Stzrelińskim © biker81

Widok na Wzgórza Strzelińsko - Niemczańśkie © biker81

W Henrykowie zrobiłem dłuższy postój. Czas umilił mi jeden mieszkaniec Domu Opieki Społecznej rozmową na temat kolarstwa. Okazało się, ze też kiedyś jeździł i miał potrzebę powspominać sobie stare dobre czasy a ja go z chęcią wysłuchałem. W końcu musiałem mu podziękować za rozmowę i może jeszcze będzie okazja się spotkać.

Ja ruszyłem w drogę powrotną do domu. Słońce zaczęło grzać coraz bardziej. Po drodze zaliczyłem niezły podjazd a na zjeździe zaliczyłem max speed dnia. Na drogę wziąłem ze sobą 2,5 litra wody i okazało się, ze było to za mało. Po drodze przed Tyńcem nad Ślęzą pomyliłem drogę i pojechałem przez Popowice i Biskupice. W Starym Zamku zaopatruję się w wodę, batony znajduję kolejny krzyż pokutny i kieruję się do Rogowa Sobóckiego.
    Największy zjazd tego dnia © biker81

Widok na masyw Ślęży i Raduni © biker81

Ślęza przed Tyńcem nad Ślęzą © biker81

Krzyż pokutny w Domianowicach © biker81

Krzyż pokutny w Starym Zamku © biker81

Kościół w Starym Zamku © biker81

Dalej już jadę dobrze znaną drogą przez Kąty Wrocławskie na Wrocław. Do domu docieram o 18.