Bieszczady 2010 - 1 dzień

Piątek, 20 sierpnia 2010 Kategoria podkarpackie, Bieszczady 2010, > 100 km, > 50 km, Przełęcze drogowe, Góry, Wyprawy
    : kcal Podjazdy: 1150m Sprzęt: Trek 7100 FX Aktywność: Jazda na rowerze

Przed 8 rano wysiadam z pociągu w Rzeszowie. Czuję się trochę nieswojo. Moja mapa jest mało szczegółowa a Bieszczady zaczynają się daleko stąd :(. Przejeżdżam szybko przez Rzeszów.
    Wisłok w Rzeszowie © biker81

Za miastem zaczynają się lekkie podjazdy. Po drodze mijam przydrożne kapliczki:
    Przedrożna kapliczka © biker81

Przydrożna kapiliczka © biker81

W Hyżnem zaczynam się zastanawiać skąd znam tą nazwę. Okazuje się, że jest tam Sanktuarium Maryjne.
    Sanktuarium MB w Hyżnem © biker81

W Bachórcu trafiam na pierwszy drewniany kościół na swojej drodze.
    Kościół w Bachórcu © biker81

Po rozmowie z konserwatorem zabytków, dowiaduję się, że będzie gotowy w następnym roku do zwiedzania. W Nienadowej zjeżdżam z drogi wojewódzkiej nr 884. Teraz będę jechać już przez wioski. Po zjeżdzie przejeżdżam przez most nad Sanem. Teraz ta rzeka będzie mi często towarzyszyć.
    Dolina Sanu © biker81

Zdjęcie z wycieczki rowerowej © biker81

Na moście dojechał od mnie miejscowy rowerzysta. Chwila rozmowy i prośba a zdjęcie.

Za Iskaniem w Piątkowie cerkiew, którą trudno było znaleźć. Po zjeździe z drogi kończy się ścieżka, od niej odbiega kolejna ścieżka, która kończy się kładką. Za kładką nieśmiale wyłania się cerkiew.
    Tu kończy się droga © biker81

Jest droga do cerkwi © biker81

Nieśmiało wyłania się cerkiew © biker81

Cerkiew św. Dymitra w Piątkowej © biker81

W Lipie kolejna cerkiew.
    Cerkiew św. Paraskewy w Lipie © biker81

W Birczy zjeżdżam na DK 28. Tu zaczynam jazdę "Zielonym szlakiem rowerowym Dobrego Wojaka Szwejka", którym będę jechać aż do przejścia granicznego na Słowacji. Kiedyś jechałem tą drogą do Przemyśla i bardzo mi się podobała widokowo dlatego chciałem na nią wrócić a szczególnie w jedno miejsce. W zajeździe w Birczy krótka rozmowa z rowerzystami z Przemyśla i w drogę. Przede mną dwa podjazdy a drugi zakończony na przełęczy Przysłup 620 m n.p.m..
    Czy to już przełęcz? © biker81

A tam takie widoki:
    Widok na Bieszczady © biker81

Widok na Bieszczady i zjazd z przełęczy © biker81

Potem już tylko zjazd do Załuża. Tak odbijam w lewo i niebieskim szlakiem rowerowym dojeżdżam do Leska do schroniska.