Videlske sedlo dzień 3 Duszniki-Zdrój - Wrocław

Poniedziałek, 15 sierpnia 2011 Kategoria > 100 km, > 150 km, > 50 km, Videlske sedlo 2011, Wyprawy, Jubileusze
    : kcal Podjazdy: 1240m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze

Zdobyte przełęcze:
    - przełęcz Lisia - 790 m n.p.m.,
    - przełęcz Sokola - 754 m n.p.m.,
    - przełęcz Walimska - 755 m n.p.m.,
    - przełęcz Jędrzejowicka – 277 m n.p.m.,
    - przełęcz Tąpadła – 384 m n.p.m.,

Rano nie śpieszę się ze wstawaniem. Dziś ostatni dzień wyprawy. W domu czeka na mnie dobra kolacja i wygodne łóżko. Wyjeżdżam parę minut po 8. Na początku czeka mnie zjazd do Dusznik.
    Schronisko pod Muflonem © biker81

Schronisko pod Muflonem - pomnik przyrody © biker81

Widok na Sudety © biker81

W mieście zwiedzam Rynek na którym stoi Figura Wotywna Matki Boskiej w Dzieciątkiem Jezus postawiona w 1725 r. jako wotum za uratowanie od zarazy. Prawdopodobnie pomnik ten wykonał znany śląski warsztat rzeźbiarza L. J. Webera. Przedstawia Matkę Bożą z dzieciątkiem Jezus w otoczeniu śś. Floriana i Sebastiana, strzegących miasto od zarazy i ognia.
    Rynek w Dusznikach © biker81

Figurka na Rynku w Dusznikach © biker81

Zjazd z Przełęczy Lisiej © biker81

Formacje skalne © biker81

Przydrożne przepaście © biker81

Widok na Szczeliniec © biker81

Przydrożny krzyż Jezusa © biker81

Przydrożna figurka Matki Boskiej © biker81

Po drodze decyduję się na skrócenie trasy i wjazd na przełęcz Lisią od strony Łężyc. Podjazd poza kilometrowym odcinkiem nie sprawił mi jakiś trudności. Niestety droga pozostawiała wiele do życzenia. Jednak wolę wjeżdżać po takiej drodze i zjeżdżać po równym asfalcie. W Karłowie robie postój na małe zakupy i ruszam w dół do Radkowa.
    Po minięciu kolejnych miejscowości zaczyna się podjazd na przełęcz Sokolą. Na podjeździe widzę wielu rowerzystów z sakwami. Zatrzymuję się, żeby pogadać z jedną parą. Jak mówią, ze jadą do Świebodzic to już wiem, ze są to ludzie ze Stowarzyszenia Podróżników Crotos, którzy przyjechali na 3 dni w Sudety. Po krótkiej rozmowie każdy jedzie w swoją stronę. W Walimiu zaczynam podjazd na przełęcz Walimską. Na sporym odcinku drogi jest jeszcze historyczna kostka brukowa. Dogania mnie rowerzysta z Jugowa. Razem wjeżdżamy na przełęcz i na parkingu robimy sobie dłuższą przerwę. Niestety jest tam dużo ludzi, którzy sobie urządzają grillowanie. Uciekam stąd jak najszybciej.
    Nieistniejąca kolej w Ludwikowicach Kłodzkich © biker81

Widok na Sudety © biker81

Piknik na przełęczy Walimskiej © biker81

Po zjeździe do Pieszyc wiem, że Sudety zostaną za moimi a mi zostaje już jazda do dumy po prawie płaskim terenie. Zostaje jeszcze tylko do przejechania masyw Ślęży i Raduni. W Dzierżoniowie zaczyna kropić deszcz.. I tak będzie kropić do przełęczy tąpała. W Tuszynie odnajduję kolejny krzyż pokutny. Po minięciu przełęczy Jędrzejowskiej i Tapadły zatrzymuję się na chwile na parkingu. Tam też dużo ludzi urządziło sobie piknik. Po krótkim odpoczynku zjeżdżam do Sobótki. Po raz pierwszy zjeżdżam w tą stronę do Sobótki. Zjazd jest o wiele lepszy niż w drugą stronę.
    Ostatni widok na Sudety © biker81

Ścieżka rowerowa Pieszyce - Dzierżoniów © biker81

Do zdobycia został jeszcze Masyw Ślęży i Raduni © biker81

Widok na Masyw Ślęży i Raduni © biker81

Krzyż pokutny w Tuszynie © biker81

Rezerwat przyrody Będkowice © biker81

Dobrze znanymi drogami dojeżdżam do domu. W domu pojawiłem się o 19:30.
    Widok na Wrocław i okolice - na powiekszeniu widac Most na Rędzinie i Sky Tower © biker81

Mimo niezrealizowania tego co chciałem wyjazd uważam za udany. Zaliczyłem 7 przełęczy zrobiłem ponad 3000 m przewyższenia. Po raz pierwszy w Jesenikach nie padało. Niestety pojawiły się problemy z kolanem. Teraz parę dni restu i zobaczę co będzie dalej z kolanem. Jak się nic nie poprawi to zakończę sezon i po krótkim odpoczynku zacznę się szykować do następnego sezonu.
    Już 2000 km na tym rowerze.