Wrzesień, 2011

IX Górska rowerowa pielgrzymka z Rzeszowa do Dębowca - epilog

Poniedziałek, 19 września 2011 Kategoria do 50 km, Rzeszów - Dębowiec 2011
    : kcal Podjazdy: m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze
    W nocy powrót do domu z dworca. Bardzo udany wyjazd towarzysko i pogodowo. Pierwszy tak słoneczny wyjazd w tym roku. Przez 4 dni nie padało :).

IX Górska rowerowa pielgrzymka z Rzeszowa do Dębowca - 4 dzień - Kotań - Dębowiec

Niedziela, 18 września 2011 Kategoria do 50 km, Rzeszów - Dębowiec 2011
    : kcal Podjazdy: 230m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze
    Trasa:
    Kotań - Kąty - Wygoda - Nowy Żmigród - Toki - Gorzyce - Łężyny - Świerchowa - Zarzecze - Dębowiec

Przed 6 rano jest pobudka. Ktoś skutecznie przerwał mój sen. Nie byłem z tego powodu zadowolony. Rano okazało się, że niektórzy mieli zieloną noc:
    - niektóre rowery wzniosły się trochę ku niebios,
    Zielona noc © biker81

- niektórzy dostali w gratisie 2 miotły,

- niektórzy dostali zapasowe siodełko,

- komuś ktoś przestawił błotnik,
    Zielona noc © biker81

O 6 śniadanie i szybkie pakowanie się. Przed 7 jesteśmy już na trasie. Jedziemy w stronę Nowego Żmigrodu. Przed nami jest podjazd na przełęcz Hałbowską na wysokość 540 m n.p.m..
    Górskie krajobrazy © biker81

Górksie krajobrazy © biker81

Zwolnij rysie - wcześniej w drodze do Orzennej było zwolnij niedźwiedz i wilki © biker81

Przełęcz zdobyta © biker81

Po zaliczeniu przełęczy jedziemy prosto do kościoła w św. Piotra i Pawła w Nowym Żmigrodzie. W tym kościele znajduje się sarkofag z relikwiami ks. Władysława Findysza, błogosławionego Kościoła katolickiego. Został zaliczony w poczet błogosławionych przez papieża Benedykta XVI i uroczyście ogłoszone 19 czerwca 20005 r. przez prymasa Polski Józefa Glempa w Warszawie. Jak się okazało ksiądz ten chrzcił jednego z uczestników pielgrzymki.
    Górskie krajobrazy © biker81

Kościół św. Piotra i Pawła z Nowym Żmigrodzie © biker81

Ołtarz w kościele © biker81

bł. Władysław Findysz © biker81

Stąd jest już parę kilometrów do Dębowca. Pokonanie ostatniego odcinka nie zajmuje nam dużo czasu i o 10 meldujemy się w Dębowcu. Mamy jeszcze trochę czasu na wymianę kontaktów do siebie. Potem w pielgrzymką pieszą wjeżdżamy na plac, gdzie będzie msza święta połączona z odpustem. Ponieważ jest to 100 rocznica pobytu Saletynów w Dębowcu przyjeżdża też wysłannik z Francji.
    Bo z dziewczynami fajnie jest :) © biker81

Sanktuarium w Dębowcu © biker81

Msza św. © biker81

Po mszy jest jeszcze czas na spakowanie się do samochodu, zjedzenie bigosu i pożegnanie z innymi uczestnikami pielgrzymki. O 14:30 wyjeżdżamy do Dębicy. Na godzinę przed pociągiem jesteśmy na dworcu. Mamy czas na złożenie rowerów i zakupy na drogę. Wracam z Asią i Elą, które jadą do Katowic. Dalszą część drogi jadę sam w przedziale. We Wrocławiu jestem przed północą. Wrocław wita mnie deszczem, więc tradycji stało się zadość odnośnie wyjazdów w tym roku.
    Już w pociągu © biker81

Z wyjazdu jestem bardzo zadowolony. Pogoda dopisała, towarzystwo świetne, był czas na przemyślenie paru spraw, bo o to chodziło w tej pielgrzymce. Żal było odjeżdżać, ale jak będę miał możliwość, to za rok wracam.
    Dziękuje wszystkim za wspólny czas.

IX Górska rowerowa pielgrzymka z Rzeszowa do Dębowca - 3 dzień - Jaśliska - Kotań

Sobota, 17 września 2011 Kategoria > 50 km, Rzeszów - Dębowiec 2011
    : kcal Podjazdy: 1110m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze
    ?131696607288473

Poranek podobny do wczorajszego. Po spakowaniu się czas na Eucharystię i śniadanie. Rano jeszcze robię parę zdjęć w Jaśliskach. Charakterystyczną zabudową są stare domy (I. poł. XIX) o konstrukcji przysłupowej ustawione szczytem do placu.
    Jaśliska - Sanktuarium Maryjne © biker81

Jaśliska - zabudowa drewniana © biker81

Dziś niestety mamy dzień wypadków. Na trasie były 2 wypadki. Ja na szczęście się z jednego wybroniłem. Po zjechaniu na DK9 zacząłem rozmawiać z koleżanką na temat tego gdzie mieszka. Zaczęła mi pokazywać na mapie swoją miejscowość. I tak się zagadaliśmy, ze nie zauważyłem na drodze barierek. W ostatniej chwili zahamowałem. Dobrze, że nie wjechałem w Kasię. Po zjechaniu z DK zwiedzamy Cerkiew Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Tylawie.
    Cerkiew Narodzenia Najświętszej Maryi Panny w Tylawie © biker81

Krzyż przy cerkwii © biker81

Ikonostans w cerkwii © biker81

Po zwiedzeniu cerkwi wracamy na DK9 i jedziemy do pustelni Jana z Dukli. Po drodze Bogdan pokazywał prawą ręką, ze ktoś idzie po drodze i nagle przed nim ktoś zahamował. Bogdan zahamował przednim hamulcem, przeleciał przez kierownicę i zahaczył kolegę jadącego obok. Ten nie miał tyle szczęścia i się dość mocno poobijał. Na szczęście po chwili wszyscy pojechali dalej. Podjazd do pustelni daje mocno w kość ale za to widoki wynagradzają nam zmęczenie. W Pustelni mamy drogę krzyżową po górach a na koniec zwiedzamy kościół i dom w którym mieszkał Jan z Dukli.
    Podjazd do Pustelni © biker81

Napis na ścianie © biker81

Napis na drewie © biker81

Widok na góry z Pustelni © biker81

Znowu wracamy do Tylawy i dalej przez Polanę jedziemy do Kotania. Na postoju okazuje się, ze jeden z uczestników pielgrzymki podczas zjazdu z Pustelni miał wypadek i z wybitym barkiem zabrało go pogotowie do szpitala. Potem okazało się, że czekają go dwie operacje.
    Przedrożne widoki © biker81

W Kotani część grupy zostaje na noclegu i reszta jedzie na nieoficjalną cześć pielgrzymki czyli na Słowację. Do Ożennej droga wiedzie cały czas pod górę. Część grupy wyrwałą mocno do przodu. Ja zostałem z najsłabszymi i jechaliśmy razem spokojnie na samym końcu.
    W drodze do Ożennej © biker81

Droga do Ożennej © biker81

Pod sklepem część grupy zostaje a reszta jedzie na Słowację. Po drodze trzeba zdobyć przełęcz Beskid nad Ożenną na wysokości 590 m n.p.m..
    Na przełeczy © biker81

Widok na Słowację © biker81

Po zdobyciu przełęczy zjeżdżamy na Słowację do Niżnej Polanki. Z powrotem wracamy do sklepu po Polskiej stronie. Zostaje nam niewiele czasu do kolacji. Dobrze, że z powrotem cały czas mamy z górki. Zjeżdżam z Anią i Karoliną. Na kolację przyjeżdżamy dokładnie o 18 jako ostatni.

IX Górska rowerowa pielgrzymka z Rzeszowa do Dębowca - 2 dzień - Orzechówka - Jaśliska

Piątek, 16 września 2011 Kategoria > 100 km, > 50 km, Rzeszów - Dębowiec 2011, Jubileusze
    : kcal Podjazdy: 790m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze

Wyspany i wypoczęty mogę ruszać rano w dalszą drogę. Dziś najdłuższa trasa pielgrzymki, 100 km z Orzechówki do Jasielska w Beskidzie Niskim.
    Na początek zwiedzamy Starachowice, miejsce urodzin św. Andrzeja Boboli partona mojej parafii.
    Starachowice u św. Andrzeja Boboli © biker81

Przydrożna kaplica - pojmanie © biker81

Kaplica św. Andrzeja Boboli © biker81

Sanktuarium św. Andrzeja Boboli © biker81

Dzwonnica przy sanktuarium © biker81

Sanktuarium św. Andrzeja Boboli - tablica upamietniająca poległych mieszkańców okolic w czasie I wojny światowej © biker81

Okolice Strachocina © biker81

Po zwiedzeniu sanktuarium idziemy do Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek
    Rycerstwa Niepokalanej gdzie znajuje się figurka Matki Boskiej Japońskiej.
    Figurka Matki Boskiej Japońskiej © biker81

Dalej jedziemy do Komańczy. Za Porażem jedziemy drogą dobrze mi znaną z ubiegłorocznej wyprawy w Bieszczady. Tym razem jednak w Komańczy będzie trzeba skręcić w stronę Beskidu Niskiego a Bieszczady zostawić za plecami. Na lekko bez żadnych sakw udaje mi się podjechać podjazdem do Klasztoru Nazaretanek.

Komańcza - miejsce więzienia Prymasa Tysiąclecia © biker81

Ja już nie zwiedzałem klasztoru, w sumie jestem tu co roku, więc czas poświęcam na posiłek i odpoczynek. Po krótkim odpoczynku czas ruszać dalej. PO drodze jeszcze zwiedzamy nową cerkiew w Komańczy odbudowaną w miejscu spalonej parę lat temu.
    Cerkiew w Komańczy © biker81

Krzyż przy cerkwii © biker81

Dalej pozostaje nam ok. 20 km, ładną widokowo drogą do Jasielska.

Jutro to dopiero będą widoki.
    Już 3000 km na tym rowerze.

IX Górska rowerowa pielgrzymka z Rzeszowa do Dębowca - 1 dzień - Rzeszów - Orzechówka

Czwartek, 15 września 2011 Kategoria > 50 km, Rzeszów - Dębowiec 2011
    : kcal Podjazdy: 950m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze

O 7:11 wysiadam z pociągu w Rzeszowie. Szybko przejeżdżam na miejsce spotkania pod kościół u Saletynów. Akurat kończy się msza, więc wszyscy spotykamy się przed Domem Misyjnym Saletynów. Szybko odnajduje mnie Grzesiek. Na razie muszę się zameldować i przekazać bagaże do samochodu. Około 8:30 wyjeżdżamy. Przez miasto przeprowadza nas policja. Po chwili następuje rozjazd terenowej i szosowej pielgrzymki. Grzesiek pojechał terenem. W grupie górskiej jedzie też Kamil, który prowadzi treningi MTB we Wrocławiu, w ramach akcji „Polska na rowery”. Zaraz za Rzeszowem mamy spotkanie organizacyjne.
    Pierwszy postój za Rzeszowem © biker81

Pierwszy postój za rzeszowem - kapliczka © biker81

Tu następuje podział na podgrupy i dalej jedziemy już w małych grupach. W szosowej pielgrzymce jedzie jeszcze Ania, ale w innej grupie. Na pielgrzymce poznaję też Bogdana i Marcina, którzy dzięki mnie trafiają na BS. Pierwszy dzień zapamiętałem między innymi ze względu na 3 postoje pod sklepami. Początek trasy to ciągłe podjazdy i zjazdy.

Najfajniejszy był podjazd serpentynami między Hłudnem i Przysietnicą
    Podjazd z serpentynami © biker81

Przydrożne widoki © biker81

W Starej Wsi zwiedzamy Kolegium Ojców Jezuitów.

Stacja drogi krzyżowej © biker81

Po krótkiej modlitwie w bazylice zakonnik oprowadza nas po muzeum bazyliki i barwnie opowiada historie z nim związane.
    Wnętrze bazyliki © biker81

We wnętrzu kaplicy znajduje się relikwiarz z zebrami św. Stanisława Kostki.
    Wnętrze kaplicy domowej © biker81

Wnetzre kaplicy © biker81

Tu, pośród 4.000 eksponatów, można zobaczyć najstarszą datowaną kopię cudownego obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej (ukazującą go takim jakim był za czasów króla Zygmunta III Wazy), bogaty zbiór szat liturgicznych jak również unikatowe pamiątki związane ze świętymi i wielkimi postaciami Kościoła: św. Franciszkiem de Hieronimo, św. Robertem Bellarminem, ks. Piotrem Skargą, arcybiskupem Ignacym Raczyńskim, bł. Janem Beyzymem, ks. Władysławem Gurgaczem czy kard. Adamem Kozłowieckim. Szczególnego wzruszenia dostarczają liczne pamiątki związane z osobą papieża Jana Pawła II, pośród których wyróżnia się jego ornat z kaplicy pałacowej w Watykanie. Atrakcją są też wyjątkowe pamiątki po jego poprzednikach na tronie papieskim - aksamitny pantofel Piusa VI, którym wg legendy miał rzucić w jednego z jezuitów, który go czymś zdenerwował i jedwabny pas Piusa IX wielkiego przyjaciela Polski, którego dekretem koronowano obraz Matki Boskiej Starowiejskiej.
    Szczególnym zainteresowaniem zwiedzających cieszą się egzotyczne zbiory misyjne, jak i ulubiona przez dzieci całoroczna, unikatowa w skali kraju ekspozycja ponad 100 szopek bożonarodzeniowych pochodzących z całego niemal świata.
    Pantofelek Piusa VI © biker81

Potem zostaje już tylko parę kilometrów do noclegu. Na koniec teren funduje nam niezły podjazd. Po dotarciu wszyscy rozbijamy się w pokojach. Czas jeszcze na upragniony prysznic i można iść na kolację.
    Po kolacji jest wieczorek zapoznawszy. Każdy mówi coś o sobie a debiutanci czyt. koty czyli między innymi ja, Grzesiek i Bogdan składają przysięgę wierności i posłuszeństwa pozostałym uczestnikom pielgrzymkSi.
    O 22 padam do łóżka i śpię do rana. W końcu czas się wyspać.

IX Górska rowerowa pielgrzymka z Rzeszowa do Dębowca - prolog

Środa, 14 września 2011 Kategoria do 50 km, Rzeszów - Dębowiec 2011
    : kcal Podjazdy: m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze
    Wyjeżdżam z domu o 21:45 na pociąg. Po drodze podczas zsiadania z roweru zahaczam nogą o sakwę i upadam na kolano, mocno je rozbijając :(. O 23:05 mam pociąg do Rzeszowa. Cała noc w pociągu daje nieźle w kość. Zero snu albo lekki sen, którego w ogóle nie pamiętam. Mam nadzieję, że jakoś dam radę.

Praca

Środa, 14 września 2011 Kategoria do 50 km, Praca
    : kcal Podjazdy: m Sprzęt: Accent Nodrcapp Aktywność: Jazda na rowerze
    Do 19 na budowie. Teraz czas na pakowanie i na 23 na pociąg do Rzeszowa. Witaj przygodo.